Δράσεις

Σχολική Χρονιά 2022-2023

ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ - Ε΄2 ΤΑΞΗ

Στο πλαίσιο κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄2 Τάξης συγκέντρωσαν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης τα οποία παραδόθηκαν σε Κέντρο Συλλογής για να αποσταλλούν στους πληγέντες συνανθρώπους μας του καταστροφικού σεισμού στην Τουρκία και στην Συρία. Ταυτόχρονα, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, έγιναν δράσεις που αφορούσαν την κοινωνική αλληλεγγύη.

   

Στο μάθημα της Τέχνης τα παιδιά συνέχισαν τη δράση τους φτιάχνοντας ένα πανό.

Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Γενετικών Παθήσεων

Στις 28 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Γενετικών Παθήσεων, οργανώσαμε στο σχολείο μικρή εκδήλωση όπου το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου ενημέρωσε για το θέμα τα υπόλοιπα παιδιά, και τα παιδιά των Δ΄ τάξεων μοιράστηκαν μαζί μας το τραγούδι: «Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα» και παρουσίασαν αφίσες που είχαν ετοιμάσει στο μάθημα της Αγωγής Ζωής. Στο τέλος της εκδήλωσης, πετάξαμε χαρταετό με το σύνθημά της εκστρατείας που είναι: «Μόνος είμαι σπάνιος μαζί είμαστε δυνατοί». Τα παιδιά της Β΄ τάξης έγραψαν μηνύματα συμπαράστασης πάνω στον χαρταετό. Όλα τα παιδιά φόρεσαν τα τζιν παντελόνια τους συμβολίζοντας τα γονίδια και σχημάτισαν με το σώμα τους το μήνυμα το ΚΓ΄ Δημοτικό αγαπά τα G ( γονίδια) δίνοντας το μήνυμα ότι «τους ακούμε, τους νιώθουμε, τους κατανοούμε».

 

   

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ AΣΚΗΣΗΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου, αφιερώσαμε την εβδομάδα 17 με 21 Οκτωβρίου στο θέμα: «Τρέφομαι υγιεινά, ασκούμαι καθημερινά!»

Σλόγκαν μας ήταν: «ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ»

1. Τα παιδιά των Α’-Δ’ τάξεων παρακολούθησαν παράσταση με θέμα: « Διατροφογυμναστείτε τη φόρμα σας να βρείτε».

2. Τα παιδιά των Α΄-Γ΄ τάξεων παρακολούθησαν παρουσίαση από την οδοντίατρο κ. Στέφανη Χατζηπέτρου με θέμα: «Γερά Δόντια».

3. Τα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων παρακολούθησαν παρουσίαση της διατροφολόγου κ. Χριστίνας Χριστοφή με θέμα: «Η Υγιεινή Διατροφή και Άσκηση ως τρόπος ζωής.»

4. Οι Ε΄ και Στ΄ τάξεις έκαναν μάθημα τοξοβολίας και μάθημα κωπηλασίας.

5. Η κ. Άννα Ιωάννου, παγκόσμια πρωταθλήτρια στην κωπηλασία, έκανε επιπρόσθετα μια παρουσίαση στα παιδιά γεμάτη υπέροχα μηνύματα για την προσπάθεια, την υπομονή και την επιμονή. Μοιράστηκε μαζί τους τη δική της ιστορία, πώς από ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση και περιττά κιλά έγινε παγκόσμια πρωταθλήτρια, παίρνοντας το αργυρό και χάλκινο μετάλλιο το 2012 και 2013.

6. Όλα τα παιδιά του σχολείου είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την υπαίθρια έκθεση ζωγραφικής και εργασιών των παιδιών, που έγιναν στο μάθημα της τέχνης και της αγωγής υγείας. Θέμα της έκθεσης ήταν το «Αγαπώ το σώμα μου, αγαπώ τον εαυτό μου». Τα παιδιά έφτιαξαν «υγιεινά μενού» και «πόζαραν υγιεινά» με φρούτα, λαχανικά κλπ.

Τα παιδιά των μεγάλων τάξεων μέσα από τις αφίσες, τις γελοιογραφίες και τα υπόλοιπα έργα τέχνης τους, αναγνωρίζουν τα ΜΜΕ ως βασική πηγή δημιουργίας και μετάδοσης προτύπων ομορφιάς, αποδομούν προσδοκόμενα και κοινωνικά αποδεκτά στερεότυπα ομορφιάς και αποτυπώνουν τη δική τους κατανόηση σε θέματα που αφορούν την «ομορφιά».

7. Οι Στ΄ τάξεις πρόσφεραν υγιεινά κεράσματα στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου τα διαλείμματα!

8. Τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε: «Πρόκληση Υγιεινής Διατροφής και Άσκησης" για μια βδομάδα. Τους δόθηκαν κάποιοι κανόνες π.χ. πίνω τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό, τρώω φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα κλπ. Όποιον κανόνα τηρούσαν έπαιρναν και το αντίστοιχο παράσημο.

ΑΡΧΕΙΟ

Σχολική Χρονιά 2021-2022

ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2021: ΜΗΝΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Με ευκαιρία την «Παγκόσμια Μέρας Διατροφής»  στις 16 Οκτωβρίου, είχαμε ορίσει τον μήνα Οκτώβριο ως μήνα προώθησης της υγιεινής διατροφής στο σχολείο μας. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε ένα μικρό δείγμα των δραστηριοτήτων που είχαμε υλοποιήσει.

«Διαγωνισμός Φρουτολαχανοφαγίας» 

Ο διαγωνισμός είχε ως άμεσο στόχο  να βοηθήσει τους μαθητές να συμπεριλαμβάνουν τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό τους διαιτολόγιο. Το ξέρατε ότι τα παιδιά θα ήταν καλό να καταναλώνουν 5 μερίδες φρούτων/λαχανικών την ημέρα; Όλα τα παιδιά πήραν δίπλωμα για τη συμμετοχή τους. Οι τάξεις που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό ήρθαν στο σχολείο για μια μέρα με ό,τι ρούχα ήθελαν και ήπιαν φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκάλι.

Εικαστική έκθεση με θέμα: «Φρούτα στη διατροφή, φρούτα στο χαρτί».

Στο μάθημα της Αγωγής Υγείας τα παιδιά πόζαραν υγιεινά με φρούτα και λαχανικά.Στο μάθημα της Τέχνης δημιούργησαν έργα με θέμα τα φρούτα, τα λαχανικά και γενικότερα τις διατροφικές τους συνήθειες. Η συνολική δουλειά εκτέθηκε στο θέατρο του σχολείου και όλα τα παιδιά του σχολείου είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση.

3.     Η κλινική διαιτολόγος, διατροφολόγος κ. Χριστίνα Οικονομίδου-Πιερίδου έδωσε  κάποιες εισηγήσεις προς τους γονείς για τη βελτίωση της διατροφής των παιδιών του σχολείου μας σε έντυπη μορφή και δόθηκε στο σπίτι.

ΝΟΕΜΒΡΗΣ: ΜΗΝΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Ο μήνας Νοέμβρης αφιερώθηκε στο να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους, μια και 20 Νοεμβρίου ήταν η παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού. Η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού παρέχει ένα διεθνές σύνολο προτύπων τα οποία πρέπει να ακολουθούνται από όλες τις χώρες. Στόχος μας είναι τα παιδιά να μεγαλώσουν γνωρίζοντας τα δικαιώματα τους και αυτά των συνανθρώπων τους, και ταυτόχρονα και τις ευθύνες τους απέναντι στους συνανθρώπους τους.

1.     Τα παιδιά του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα δικαιώματα τους, να προβληματιστούν, να ανταλλάξουν απόψεις.Επιπλέον, μελετήσαν ιστορικά πρόσωπα και ακτιβιστές που διεκδίκησαν τα δικαιώματα άλλων ανθρώπων,έμαθαν για οργανώσεις που παρέχουν βοήθεια στα παιδιά και γιόρτασαν τα δικαιώματα τους.

2.     Μια δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε για όλα τα παιδιά του σχολείου είναι ότι φτιάξαμε ένα «τον υπέροχο και μοναδικό κήπο του ΚΓ΄ δημοτικού σχολείου». Η ιδέα ήταν ότι κάθε παιδί είναι ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο πλάσμα και με την παρουσία του συμβάλλει στην ομορφιά του κόσμου. Ο κήπος του σχολείου αντιπροσωπεύει τη δική μας μαθητική κοινότητα την οποία συναποτελούν όλα τα παιδιά του σχολείου.Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, μοναδικό και ομορφαίνει τον «κήπο» του σχολείου μας.

3.     Τα παιδιά της Στ΄ τάξης ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα το οποίο δημιουργήθηκε και τρέχει από ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας με θέμα: «Πρεσβευτές των δικαιωμάτων του παιδιού, στο σχολείο, στο σπίτι και παντού». Μέσα από το πρόγραμμα στόχος είναι να αναπτυχθεί μια κουλτούρα αποδοχής και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών  της Στ΄ τάξης, αλλά και να επιμορφωθούν σε θέματα σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των παιδιών. Ως οι τελειόφοιτοι του σχολείου, αφού επιμορφωθούν, θα προτείνουν οι ίδιοι τρόπους προώθησης του σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των παιδιών στο σχολείο μας. Θα γίνουν οι «πρεσβευτές των δικαιωμάτων» για όλα τα παιδιά του σχολείου.

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΜΗΝΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Συνεχίζοντας το θεσμό του θεματικού μήνα, και λαμβάνοντας υπόψη το κλίμα των εορτών, στόχος του μήνα ήταν η αγάπη και η προσφορά. Δεδομένων των συνθηκών της πανδημίας, δεν μπορέσαμε να υλοποιήσουμε όλες τις ιδέες για δράσεις στο παρόν στάδιο,όμως ξεκινήσαμε με αυτές που ήταν εφικτές. Κάποιες τάξεις συνεργάστηκαν με φιλανθρωπικά ιδρύματα και οργανισμούς είδη πρώτης ανάγκης ή κάποιες ευχετήριες καρτούλες σε άτομα που το έχουν ανάγκη. Κάποιες τάξεις υιοθέτησαν και ζωάκι!

Τα παιδιά είχαν επίσης την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια χριστουγεννιάτικη πρόκληση στα πλαίσια του μήνας αυτού. Τους δόθηκαν 3 συνταγές και με τη βοήθεια/επίβλεψη κάποιου ενήλικα έπρεπε να εκτελέσουν τη συνταγή και να βγάλουν μια φωτογραφία. Συμμετείχαν συνολικά 62 παιδιά και μπήκαν σε μια κλήρωση όπου κέρδισαν ένα μπισκοτένιο σπιτάκι κι άλλα δωράκια.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ:ΜΗΝΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ

Τα παιδιά έμαθαν για τα καλά των δέντρων και την ευεργετική επίδραση της φύσης στη ζωή μας και τη ψυχολογία μας. Οι Ε’  και Στ΄ τάξεις φύτεψαν και σκάλισαν τον κήπο του σχολείου. Τα παιδιά έμαθαν  για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και του τρίπτυχου ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ. Ταυτόχρονα αναβαθμίστηκε το σύστημα ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης του σχολείου μας.

ΜΑΡΤΙΟΣ ΜΗΝΑΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ

 Έναρξη για τον Μήνα Αποδοχής αποτέλεσε η στήριξη των ατόμων με Σπάνιες Γενετικές Παθήσεις συμμετέχοντας στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης που διοργάνωσε η Παγκύπρια οργάνωση σπάνιων γενετικών παθήσεων «Μοναδικά Χαμόγελα».Τα παιδιά φόρεσαν τζινς παντελόνια συμβολίζοντας τα γονίδια.Στα αγγλικά τζινς σημαίνει γονίδια και αυτά ευθύνονται για τις εν λόγω παθήσεις. Στη συνέχεια έφτιαξαν καρδούλες για να δείξουν την συμπαράσταση τους στα Μοναδικά Χαμόγελα!

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 

Μια αλλιώτικη τσικνοπέμπτη η φετινή που όμως καταφέραμε να είναι διασκεδαστική για όλα τα παιδιά. Διοργανώθηκε στίβος μάχης με αποστάσεις για να μπορούν να παίξουν τα παιδιά ανά τμήμα. Επίσης, όποιο παιδί ήθελε μπορούσε να συμμετάσχει σε διαγωνισμό κατασκευής αποκριάτικου καπέλου ξαναδίνοντας ζωή σε υλικά που αλλιώτικα θα θεωρούνταν σκουπίδια ή άλλα υλικά που είχαν στο σπίτι. 

ΑΠΡΙΛΗΣ ΜΗΝΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

«Μήνα Δημιουργικότητας» ορίσαμε τον μήνα Απρίλη στο σχολείο μας , αφού 21 Απριλίου είναι η παγκόσμια μέρα δημιουργικότητας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν κατασκευές και σχέδια για διάφορα θέματα, αλλά κυρίως με θέμα το Πάσχα. Απόλαυσαν την κάθε στιγμή.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου μας, στα πλαίσια του Απρίλη ως μήνα δημιουργικότητας  και με την ευκαιρία του Πάσχα, προκήρυξε διαγωνισμό Πασχαλινής Δημιουργίας (κατασκευής ή ζωγραφιάς). Τα έργα αξιολογήθηκαν από όλα τα μαθητικά συμβούλια των τάξεων και το κεντρικό μαθητικό συμβούλιο. Στην αξιολόγηση των έργων λήφθηκε υπόψη  η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα, η ποιότητα όπως και η χρήση άχρηστων υλικών. Διακρίθηκαν 6 δημιουργίες, μία για κάθε τάξη, οι οποίες πήραν ένα δωράκι. Όλοι οι συμμετέχοντες/ουσες  πήραν τιμητικό δίπλωμα για την προσπάθειά τους. Πραγματοποιήθηκε υπαίθρια έκθεση των έργων που ξεκίνησε την 21η του Απρίλη, Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, και κράτησε για 3 ημέρες, μέχρι το κλείσιμο του σχολείου για το Πάσχα.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ

Με πρωτοβουλία του κεντρικού μαθητικού συμβουλίου δημιουργήθηκε ένα ταχυδρομικό κουτί όπου τα παιδιά μπορούσαν να βάλουν καρτούλες με ευχές για το Πάσχα προς τους/τις συμμαθητές/τριες τους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και ετοίμασαν πολλές ευχετήριες κάρτες για τους φίλους/φίλες τους. Την τελευταία μέρα πριν κλείσουμε για το Πάσχα τα παιδιά του κεντρικού μαθητικού συμβουλίου έγιναν «ταχυδρόμοι» και μοίρασαν τις κάρτες σε όλα τα τμήματα.

ΔΡΑΣΗ «ΦΟΡΩ ΚΑΙ ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ»

Στα πλαίσια του «Μήνα Δημιουργικότητας» που ορίσαμε στο σχολείο μας για τον Απρίλιο, αφού 21 Απριλίου είναι η παγκόσμια μέρα δημιουργικότητας, στο  μάθημα της  Αγωγής Υγείας, τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση:  «Φορώ και απλώνω ευτυχία».  

Σε μια φανελίτσα αποτύπωσαν με λόγια και σχέδια τι αποτελεί για το καθένα ευτυχία. «Η μπουγάδα της ευτυχίας» απλώθηκε σε σχοινιά στο σχολείο μας με στόχο να συνδράμουμε στο να αντιληφθούν όλοι ότι η ευτυχία είναι στα απλά και καθημερινά.  Σε αυτά που βρίσκονται γύρω μας – κοντά μας.  Σε μια περίοδο δύσκολη δώσαμε μέσα από τις φανέλες μας ιδέες για το πού μπορεί να βρει κανείς την ευτυχία!

ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ  (Easter Challenge)

Στα πλαίσια του «Μήνα Δημιουργικότητας» που ορίσαμε στο σχολείο μας για τον Απρίλιο, στο  μάθημα της  Αγωγής Υγείας, δημιουργήσαμε μια πασχαλινή πρόκληση μαγειρικής! Δοθήκαν τρεις συνταγές στα παιδιά και η πρόκληση ήταν να διαλέξουν μια και να την εκτελέσουν στο σπίτι με τη συνεργασία/ επίβλεψη της υπόλοιπης οικογένειας, σε εθελοντική βάση! Όσα παιδιά συμμετείχαν έστειλαν φωτογραφία που έβγαλαν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της συνταγής. Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, έγινε κλήρωση μεταξύ των συμμετεχόντων για ένα τεράστιο πασχαλινό αυγό από γνωστό ζαχαροπλαστείο της περιοχής και άλλα δωράκια.

ΜΑΗΣ 2022: Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Στο σχολείο μας, αφιερώσαμε τον Μάη για να μελετήσουμε την κοινωνία της μέλισσας. Συνειδητοποιήσαμε γιατί θεωρείται το πιο σημαντικό έμβιο ον στον πλανήτη. Όπως  ανέφερε ο Άλμπερτ Αϊνστάιν:" Αν οι μέλισσες εξαφανιστούν, απομένουν στον άνθρωπο 4 χρόνια ζωής". Δείτε μέσα από το βιντεάκι ένα μικρό δείγμα της δουλειάς μας!

Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ